Intrarea echipei Andretti-Cadillac în Formula 1 este susținută de General Motors si își va face debutul cu motoare și cutii de viteze furnizate de Ferrari din 2026, după cum a confirmat oficial astăzi compania de la Maranello printr-un acord pe mai mulți ani.
Pe data de 25 noiembrie, s-a anunțat, încă provizoriu, intrarea în Formula 1 a unei noi echipe începând cu sezonul 2026: Andretti-Cadillac, condusă de grupul General Motors cu participarea lui Mario Andretti în consiliu. „Cu planurile de creștere continuă ale Formulei 1 în Statele Unite, am crezut întotdeauna că intrarea unui brand american important precum GM/Cadillac și GM ca viitor furnizor al unitatii de propulsie ar putea aduce mai multă valoare și interes pentru acest sport.” a spus Greg Maffei, acum președinte demisionat al Liberty Media.
Dezvoltarea unui motor in-house necesita foarte mult timp asa începusera deja în urmă cu câteva săptămâni discutiile pentru un parteneriat cu un motorist. Astăzi a sosit anunțul oficial: Ferrari va fi partenerul tehnic al celor de la Andretti-Cadillac. Într-un comunicat de presă, compania italiana a confirmat acordul multianual: „Ferrari anunță astăzi un acord multianual, începând din 2026, cu Andretti Formula Racing LLC pentru a furniza unități de putere și cutii de viteze echipei de curse conduse de TWG Global și General Motors, sub rezerva confirmării scrise de către FIA și Formula 1 a aprobarii finale de a înregistra Andretti Formula Racing LLC în campionatul mondial de Formula 1 din 2026.”
La inceputul anului, Mario Andretti, dezvăluise că fusese încheiat un acord cu Renault, dar multe lucruri s-au schimbat in ultimele luni, de la schimbarea managementului Andretti Global, pana la decizia producătorului francez de a-și opri activitatea ca motorist in campionatul mondial și transformarea echipei Alpine in echipa de client Mercedes. Aceasta colaborare cu Cadillac este o veste excelentă pentru Ferrari care va pierde Sauber (noua echipa Audi) în 2026.
GM și TWG Global l-au anunțat săptămâna trecută ca team principal pe fostul șef al echipei Virgin/Marussia/Manor, Graeme Lowdon.