A început Transylvania Classic 2023

Data publicarii:

77 de echipaje, din șase țări, sunt pregătite să descopere cele mai frumoase drumuri din județul Sibiu într-un raliu de regularitate dedicat mașinilor clasice, young timer și electrice. Startul festiv a fost programat joi seara, iar vineri și sâmbătă concurenții vor avea de parcurs un traseu cu o lungime totală de 411 kilometri.

Ediția din 2023 a raliului de regularitate Transylvania Classic, competiție dedicată mașinilor clasice, young timer și electrice, a început joi seara cu startul festiv programat în Piața Mică din Sibiu și imediat după ceremonia oficială de deschidere, cele 77 de echipaje din Bulgaria, Germania, Grecia, Statele Unite, Țările de Jos și România, au parcurs un tur demonstrativ pe străzile din centrul vechi al orașului.

La fel ca la edițiile anterioare, pe lista de start se află modele legendare ale unor producători de renume precum Ferrari, Mercedes-Benz, Porsche, BMW, Audi, Renault, Ford, MG sau Dacia, dar și cele mai noi modele electrice lansate până acum. Cea mai veche mașină înscrisă în competiție este un Renault Torpedo din 1920 care va fi condusă de Emil Mitranovici, concurent aflat la a patra participare la acest raliu de regularitate.

La categoria mașinilor clasice sunt înscrise 34 de echipaje, iar vehiculele sunt împărțite pe categoriile B,C,D,E,F,G și H în funcție de anul de fabricație al mașinii între 1900 și 1990. La categoria young timer, pentru mașini produse după 1991, participă 16 echipaje, iar în competiția dedicată mașinilor electrice vor lua startul 27 de echipaje.

Vineri, 11 august, startul se va da la ora 12:00, iar echipajele înscrise în competiția de regularitate vor descoperi Mărginimea Sibiului și vor trece prin Poplaca, Cristian, Șura Mică, Ocna Sibiului, Topârcea, Ludoș, Apoldu de Jos, Miercurea Sibiului, Dobârca, Poiana Sibiului, Tilișca, Săliște, Sibiel, Orlat, Gura Râului și Rășinari, după care vor reveni în Piața Mică din Sibiu. Lungimea totală a traseului din prima zi este de 147 de kilometri cu 6 probe speciale incluse.

Sâmbătă, 12 august, în ultima zi a competiției de regularitate, participanții vor descoperi cealaltă jumătate a județului, punctul culminant fiind urcarea pe Transfăgărășan, până la Bâlea Lac, la o altitudine de 2.043 metri. Startul din Sibiu este programat la ora 07:00, trecerea pe Transfăgărășan fiind în jurul orei 08:00. După coborârea Transfăgărășanului se va pleca spre Biertan, pe traseul Săsăuș – Chirpăr – Nocrich – Alțâna – Bârghiș – Pelișor – Richiș. Traseul are o lungime totală de 264 de kilometri cu 7 probe speciale incluse.

Sosirea echipajelor în Piața Mică din Sibiu este prevăzută pentru ora 18:30, iar la ora 20:30 va avea loc festivitatea de premiere.

„Sunt încântat că am reușit să atragem din nou un număr mare de participanți și avem un mix interesant de mașini clasice și electrice. Urmează două zile pe cele mai frumoase drumuri din județ și chiar dacă motto-ul nostru este un raliu ca o vacanță sunt sigur că echipajele vor face totul pentru a câștiga această competiție de regularitate”, a spus Sorin Itu, organizatorul Transylvania Classic.   

Transylvania Classic 2023 se desfășoară în perioada 10 – 12 august și este o acţiune cofinanţată de Primăria Municipiului Sibiu și de Consiliul Județean Sibiu. Transylvania Classic 2023 este o competiție dedicată mașinilor clasice și electrice susținută de Orange.

Partenerii evenimentului sunt: Snap-on, Retrasib, Sam Transport, JAHNinterprof, printcenter.ro, AERO, ev-MAG, THOR, Astoria, miliLITRI, Domeniile Franco-Române, Peroni, coffeelicious.ro, flylili.com, Conacul Maria Theresa Orlat, Magic FM, Zile și Nopți, FIVA, FIA, ACR, DSK.

Share:

Aboneaza-te la newsletter

Populare

Citeste mai mult
Related

Luca Viișoreanu va debuta anul acesta în Formula 4 din Italia

După câteva sezoane la karting, Luca Viișoreanu este pregătit...

   Câțiva factori-cheie ce au decis soarta GP-ului Japoniei 2024

Dincolo de excelența binomului Max Verstappen-Red Bull RB20, întrecerea...

Marele Premiu al Bahrain-ului 2024. Review: Grand Slam şi un avantaj exagerat

Max Verstappen a început sezonul cam cum l-a încheiat...

Are Red Bull Racing adversar în 2024? Ce ne-au indicat testele din Bahrain

Mai sunt doar câteva zile până la debutul noului...

Foc și gheață la Alfa Romeo

„Nuvolari era pilotul care ieşea cel mai mult în...

 Mani Gyenes, pregătit pentru cel mai dur Dakar din Arabia Saudită

 A cincea ediție a Raliului Dakar din Orientul Mijlociu...

Quinta royală. Cei mai buni 5 piloți de F1 în 2023

Am ajuns din nou în acel moment al anului...