Rallye International du Valais a fost raliul cu numărul 100 pentru Alex Filip

Data publicarii:

Alex Filip și Gabi Lazăr au luat startul, în acest weekend, la Rallye International du Valais, etapă inclusă în FIA European Rally Trophy. Alex Filip a luat startul cu un model Renault Clio Rally4 și a fost pentru a șasea oară când participă la cursa din Elveția. 

Pentru Alex Filip, Rallye International du Valais a fost cel de-al 100-lea raliu în care a luat startul. Etapa din Elveția, desfășurată între 14 – 16 octombrie, a încheiat și al 20-lea sezon de la debutul său în lumea sporturilor cu motor. 

„Nu a fost ceva programat special, dar mă bucur că raliul meu cu numărul 100 a fost chiar Rallye International du Valais, etapa din afara țării la care am participat de cele mai multe ori. Îmi place  foarte mult acest raliu și sunt bucuros că acest sezon se încheie pe probele speciale de aici. Au fost, în total, 20 de sezoane petrecute în lumea raliurilor și, recunosc, sunt copleșit de emoții acum”, a spus Alex Filip, înaintea startului.    

La etapa din Elveția, inclusă și în calendarul FIA European Rally Trophy, Alex Filip a concurat împreună cu Gabi Lazăr, copilotul său, pe un model Renault Clio Rally4.

„Clio Rally4 este un model mult mai perfomant decât versiunea Clio R3T cu care am concurat până anul trecut, dar și mai potent și ofertant în pilotaj decât Clio Rally5 cu care am participat la Rally di Roma Capitale în acest sezon. Am făcut câțiva kilometri de test înaintea startului și mi-a plăcut foarte mult mașina, impecabil pregatită de echipa Gima Autosport Italia”, a continuat Alex Filip. 

Ziua de vineri, prima a raliului, a fost marcată de ploaie și condițiile meteo imprevizibile. În total au fost programate 6 probe speciale cu o lungime de peste 80 de kilometri, iar Alex Filip și Gabi Lazăr au încheiat pe locul 10 în categoria ERT4.

„A fost o zi memorabilă, cu multe peripeții, și mă bucur că am ajuns cu bine în parcul de service. Pe speciala Les Cols, cea mai lungă de vineri, am prins din urmă, la ambele treceri, un concurent mai lent care a fost foarte greu de depășit pentru că proba era foarte îngustă. Am pierdut timp aici, dar aceasta nu a fost singură problemă. Pe speciala a patra, la o succesiune de viraje, cablul care face legătura dintre comenzile de pe volan și computerul mașinii s-a forfecat. După stop am reușit să refac circuitul electric și am fost și destul de rapid cât să nu întârziem în următorul punct de control orar”, a spus Alex Filip, după prima zi din Rallye International du Valais.

Sâmbătă, în ziua a doua a raliului, au fost programate alte șase probe speciale, cu o lungime totală de peste 90 de kilometri. Ziua a început cu ploaie, dar spre final a ieșit soarele și Alex Filip a putut monta anvelopele de uscat Michelin R11.  

„Mi-ar fi plăcut să fie un raliu fără ploaie, dar chiar și așa, cu o aderență diferită de la o probă la alta, m-am simțit confortabil și în siguranță cu anvelopele Michelin MW1, care de anul acesta sunt  disponibile și pentru mașinile cu două roți motrice. Pe ultimele 3 probe speciale ale raliului a ieșit soarele si am putut monta anvelope de uscat, Michelin R11, iar  timpii obținuți au fost cu mult mai buni. Am ajuns la finalul unui sezon dificil, cu multe schimbări, și nici eu nu am fost în cea mai bună formă. Tocmai de aceea sunt foarte încântat de ritmul avut în acest raliu, mai ales pe final când am reușit să profit de kilometri uscați”, a continuat Alex Filip. 

În final, Alex Filip și Gabi Lazăr au terminat Rallye International du Valais pe locul 20 în clasamentul general FIA European Rally Trophy și pe locul 9 la categoria ERT4. Alex Filip s-a ales și cu o amendă după ce pe etapa de legătură dintre Saillon și Sion a fost prins de Poliția Cantonală Valais cu aparatul radar. 

„Nu am fost atent la semnele de limitare de viteză și pe o zonă unde limita era de 60km/h eu am mers cu 74 km/h, crezând ca sunt pe zonă de 80km/h. A fost o pură neatenție, dar cum noi trebuie să fim un exemplu, este musai să respectăm întocmai regulile rutiere. În contextul ‘road safety’ mi-a părut rău de incident și, evident, pe următoarele etape de legătură am fost mult mai atent”, a spus Alex Filip. 

Chiar dacă Rallye International du Valais a pus capăt sezonului pe probele speciale, te poți întâlni cu Alex Filip și mașina de curse în Caravana Orange store care va ajunge în mai multe orașe din țară. 

„Am pregătit multe surprize și activări și vom avea inclusiv o tombolă foarte atractivă. Așa că abia aștept să mă întâlnesc cu pasionații de curse în Orange store-urile din țară”, a mai adăugat Alex Filip.

Mulțumiri speciale partenerilor principali care fac posibilă prezența în  etapele europene  a echipajului Filip/Lazăr – Orange, Michelin și ALD Automotive, partenerilor tehnici – Isostar, Bellotto, Polar, Coffeelicious.ro, Hotel Hilton Sibiu și ACR. 

Share:

Aboneaza-te la newsletter

Populare

Citeste mai mult
Related

Câțiva factori mai puțin mediatizați ai superiorității McLaren

În 2012 McLaren s-a bătut la ambele titluri cu...

Retragerea Renault din postura de motorist: un avantaj pentru Ferrari?

Din 2026 vom avea 5 furnizori de unități propulsoare,...

Se poate dansa și în trei? Despre cum ar putea strica Ferrari apele McLaren și Red Bull

Scopul declarat al Scuderiei Ferrari pentru acest final de...

     De unde a pornit declinul Red Bull. Detalii noi şi similitudini frapante

Red Bull a început pe cai mari sezonul 2024....

Echipele Italiei și Spaniei au câștigat aurul pe TCS Racing Park la Motocrosul Națiunilor Europene

Echipele Italiei, la masculin, și Spaniei, la feminin, au...

Piloți din 15 țări se vor lupta pentru titlul european la Motocrosul Națiunilor Europene pe TCS Racing Park

România găzduiește în perioada 20 – 22 septembrie Motocrosul...

Grupul LEGO și Formula 1 demarează la turație maximă un nou parteneriat de brand

Grupul LEGO și Formula 1 au anunțat un nou...

Primele puncte la general pentru Luca Viișoreanu și echipa Real Racing și în Campionatul Euro 4

Luca Viișoreanu și echipa românească Real Racing au obținut,...