Sebastian Barbu:  “Raliul de casă nu este tot timpul cel mai frumos și mai ușor raliu din calendar!”

Data publicarii:

Sebastian Barbu și Bogdan Iancu au terminat Raliul Sibiului, etapa a cincea din Campionatul Național de Raliuri Betano, pe locul 4 și continuă lupta pentru titlul național din acest sezon. Echipajul sibian era în drum spre un nou loc pe podium, dar a pierdut timp din cauza penelor făcute în ziua a doua a raliului. Din păcate, Sebastian Barbu și Bogdan Iancu nu au avut suficient timp să testeze anvelopele MRF înaintea acestui raliu, așa că au mers la Sibiu cu un alt tip de pneuri.

Pentru prima oară în carieră, Sebastian Barbu și Bogdan Iancu au luat startul în Raliul Sibiului, etapa a cincea din Campionatul Național de Raliuri Betano, din postura de lideri în clasamentul general. După ce au reușit să atragă și doi parteneri importanți, ARC Staking Solutions și MRF Tyres prin Elite Tactical, echipajul sibian a început cursa de casă într-o notă optimistă, obiectivul fiind să continue șirul de clasări pe podium început încă din sezonul trecut și să-și consolideze prima poziție în clasament.

Vineri, în prima zi a raliului, au fost programate 5 probe speciale, câte două treceri pe probele Gâtul Berbecului și Cheile Cibinului și Șanta pe noapte, dar prima trecere pe Gâtul Berbecului a fost anulată din motive de securitate.

Am pornit cât se poate de pozitiv și optimist în această etapă, dar pe primi kilometri de pe prima probă specială era să ne lovim cu o mașină care urma să între pe contrasens. Proba specială a fost anulată, dar acest incident ne-a scos, pe mine și pe Bogdan, din ritmul de cursă și nu am reușit să ne mai concentrăm  pânp la final. Este păcat ca încă mai exista oameni care nu înțeleg restricțiile impuse în cadrul unui eveniment sportiv și că oamenii de ordine nu reușesc să se impună în fața lor”, a spus Sebastian Barbu, după prima zi din Raliul Sibiului.

După acest incident, Sebastian Barbu și Bogdan Iancu au terminat în top trei următoarele 3 probe speciale, iar pe Șanta de noapte, cea mai așteptată probă de către spectatori, au avut cel mai bun timp.

“După evenimentul de pe prima probă faptul că am reușit să terminăm ziua cu o victorie pe speciala Șanta de noapte, în fața unui public atât de numeros, este ceva special pentru noi. Suntem mult mai motivați acum și vom încerca să recuperăm din timpul pierdut astăzi”, a spus Sebastian Barbu, care ocupa poziția a doua la general după prima zi din Raliul Sibiului.

Sâmbătă, în ziua a doua din Raliul Sibiului, au fost programate alte 5 probe speciale cu o lungime totală de peste 70 de kilometri. Recunoscut pentru duritatea probelor sale, ediția din acest an a Raliului Sibiului a fost una cu ghinion pentru echipajul sibian. Cele două pene, de pe specialele 6 și 8, au însemnat aproape cinci minute pierdute și, în final, Sebastian Barbu și Bogdan Iancu au încheiat raliul pe locul 4 la general. 

“Raliul de casă nu este tot timpul cel mai frumos și mai ușor raliu din calendar. Din păcate am avut un ghinion fantastic și am început ziua a doua cu o pană, după care am mai făcut încă o pană și pe speciala a opta, iar asta ne-a costat o clasare pe podium. Din păcate nu am avut suficient timp să testăm anvelopele MRF, așa că am mers cu alt tip de pneuri. A fost un raliu foarte dur, atât pentru noi cât și pentru materialul de concurs, dar ne vom pregăti mai bine pentru următoarele etape. Mulțumesc mult tuturor pentru susținere și cu siguranță ne vom lupta pentru un loc pe podium în etapa următoare”, a mai adăugat Sebastian Barbu.

După primele cinci etape din Campionatul Național de Raliuri Betano, Sebastian Barbu are 153,6 puncte și ocupă locul secund în clasamentul general. Următorul raliu se va desfășura în perioada 5 – 7 august pe specialele de macadam din jurul orașului Bacău.

Echipajul sibian este susținut în sezonul 2022 de partenerii: ARC Staking Solutions, Gorgandin, Elite Tactical – MRF Tyres, EGLO Romania, Yiippi Mango Energy Drink, Foerch Romania, Mindsoft, Geometrica Architects, P1, Naceleup.ro, AutoSole 2.0 SRL și FcCompetition.

Share:

Aboneaza-te la newsletter

Populare

Citeste mai mult
Related

Luca Viișoreanu va debuta anul acesta în Formula 4 din Italia

După câteva sezoane la karting, Luca Viișoreanu este pregătit...

   Câțiva factori-cheie ce au decis soarta GP-ului Japoniei 2024

Dincolo de excelența binomului Max Verstappen-Red Bull RB20, întrecerea...

Marele Premiu al Bahrain-ului 2024. Review: Grand Slam şi un avantaj exagerat

Max Verstappen a început sezonul cam cum l-a încheiat...

Are Red Bull Racing adversar în 2024? Ce ne-au indicat testele din Bahrain

Mai sunt doar câteva zile până la debutul noului...

Foc și gheață la Alfa Romeo

„Nuvolari era pilotul care ieşea cel mai mult în...

 Mani Gyenes, pregătit pentru cel mai dur Dakar din Arabia Saudită

 A cincea ediție a Raliului Dakar din Orientul Mijlociu...

Quinta royală. Cei mai buni 5 piloți de F1 în 2023

Am ajuns din nou în acel moment al anului...