Formula 1 va testa un format diferit al calificărilor în sezonul următor

Data publicarii:

Formula 1 va testa un format de calificare revizuit anul viitor, unul în care va fi impusă utilizarea unei anumite compoziții de pneuri în fiecare dintre cele trei faze ale calificărilor (Q1, Q2, Q3).

Din 2006 până în prezent, calificările din F1 au folosit formatul împărțit în trei secțiuni. Astfel, în prezent, toate cele 20 de monoposturi participă în Q1, însă doar primele 15 se califică în Q2. Ulterior, doar primii 10 cei mai rapizi piloți intră în Q3.

De-a lungul timpului au mai fost aduse anumite modificări formatului, cea mai recentă fiind renunțarea la regula conform căreia cei care ajung în Q3 trebuie să înceapă cursa folosind pneurile cu care au setat cel mai rapid timp în Q2. Totuși, schimbările majore s-au lăsat așteptate.

Scuderia Ferrari

Formula 1 va testa un nou format al calificărilor în 2023

Acum însă, oamenii din conducerea F1 plănuiesc să încerce ceva diferit pentru următorul sezon. După apariția formatului Sprint în 2021, vom avea parte și de un format al calificărilor schimbat.

Piloții vor fi obligați să folosească pneurile hard în Q1, pneurile medium în Q2 și pneurile soft în Q3. În cazul în care sesiunea de calificări este afectată de ploaie, echipelor li se va permite să utilizeze ce pneuri doresc.

În plus, se dorește reducerea numărului de pneuri utilizate într-un weekend de cursă. Astfel, echipele nu vor mai avea 13 seturi de pneuri, ci doar 11. Noul format va fi folosit numai în două Grand Prix-uri din 2023.

VIDEO cu analiza Marelui Premiu al Regiunii Emilia – Romagna

Sebastian Cristian
Pasionat de motorsport de la o vârstă foarte fragedă, Sebastian a debutat în presa de profil în 2020, remarcându-se prin entuziasmul și totodată, seriozitatea cu care abordează orice statistică din lumea Formulei 1. Student al specializării de comunicare și media emergente, Sebastian pune foarte mult accentul pe informarea corectă și eficientă a publicului, ambalând statisticile și curiozitățile din motorsport într-un stil propriu și accesibil tuturor pasionaților. Urmăritor al curselor de Formula 1 încă de la 4 ani, a crescut cu triumfurile lui Michael Schumacher, însă afirmă că un alt german, Sebastian Vettel, a dus la cote paroxistice dragostea sa pentru motorsport.

Share:

Aboneaza-te la newsletter

Populare

Citeste mai mult
Related

„La Barcelona începe cu adevărat sezonul!” La ce ne putem aştepta de la Marele Premiu al Spaniei?

Datorită complexităţii circuitului de la Montmelo, încă din a...

Mercedes ar putea renunța la conceptul extrem al sidepodurilor la Barcelona

Mercedes nu exclude varianta renunțării la conceptul sidepodurilor minimaliste,...

Formula 1: Crypto Miami Grand Prix. Review: Cum s-a înclinat balanţa în favoarea Red Bull

Pe noul circuit din Miami în mijlocul unei atmosfere...

Ultimul erou de acţiune. 40 de ani de la trecerea în nefiinţă a lui Gilles Villeneuve

Din păcate, după 8 mai 1982 despre Gilles Villeneuve...

Piloții avertizează că nu va fi o cursă reușită în Miami: „E pur și simplu teribil”

După primele antrenamente libere desfășurate pe circuitul din Miami,...

Charles Leclerc devine primul ambasador al EA SPORTS F1

Charles Leclerc, liderul clasamentului F1 înaintea cursei de la...

Războiul upgrade-urilor înainte de Grand Prix-ul de la Miami

Într-un sezon desfăşurat sub auspiciile celei mai radicale schimbări...

Porsche și Audi vor participa în Formula 1 din 2026

Herbert Diess, CEO-ul Grupului Volkswagen, a anunțat că mărcile...