Rezumatul Pirelli după Marele Premiu al Regiunii Emilia-Romagna

Data publicarii:

Verstappen a dominat printr-o strategie cu două opriri cu intermediare și slick-uri. Iată rezumatul Pirelli.

Povestea pneurilor în cursă

  • Max Verstappen a condus în dubla Red Bull plecând primul de pe grilă, după ce a luat startul cu pneurile intermediare Cinturato Verde, a schimbat pe P Zero Galben medium și  a efectuat în final un ultim stint pe P Zero Roșu soft. Exact aceeași strategie utilizată și de coechipierul său Sergio Perez.
  • Pilotul Ferrari, Charles Leclerc a demerat această strategie oprind înaintea mașinilor Red Bull, dar a fost forțat să mai oprească odată după ce a lovit parapetul în ultimele tururi, când era pe trei. El a recuparat și a încheiat în final pe șase.
  • Toți piloții au oprit odată (trecând de pe intermediare pe medium) cu excepția piloților Daniel Ricciardo de la McLaren și Mick Schuamacher de la Haas.
  • Cursa a început la o temperatură ambientală de 14 grade și 16 la nivelul pistei. Ploaia căzută înaintea startului a făcut ca pista să fie udă la începutul grand prix-ului, toți piloții luând startul pe intermediare înainte ca linia ideală să se usuce, permițând piloților să schimbe pe slick-uri.

Cum au făcut diferența compozițiile

  • HARD C2: Ricciardo a fost singurul pilot care a folosit compoziția hard în cursă, această compoziție nefiind ideală pentru condițiile reci.
  • MEDIUM C3: Cea mai selectată compoziție de slick în cursă, a fost pneul cheie în cursa de azi și a fost utilizat de toți piloții pentru stintul cel mai lung, dovedind consistență și o performanță ridicată.
  • SOFT C4: Patru piloți l-au utilizat pentru sintul final, inclusiv cei doi de la Red Bull, cu Verstappen ultiliându-l pentru a obține punctul suplimentar pentru cel mai rapid tur. A jucat un rol important când strategia a devenit una cu două opriri, pentru a asigura cel mai rapid tur.
  • INTERMEDIARE: Preferate de toți piloții la start, Ricciardo fiind primul  care a schimbat în turul 16 – când punctul de schimb a fost atins pentru slick-uri. Intermediarele au performant bine pe o pistă în uscare pe parcursul mai multor tururi.

„La startul cursei pneurile intermediare au lucrat corect pentru un stint relativ lung, așa cum era de așteptat. Am fost puțin surprins că majoritatea a preferat medium în loc de soft odată ce pista s-a uscat, în condiții de vreme rece și umiditate, dar evident că ei s-au gândit la rularea până la final; și asta este exact ceea ce majoritatea a făcut. Ferrari a venit cu o strategie interesantă, care a fost apoi copiată de Red Bull, pentru a obține cel mai bun timp pe soft-uri la final. Medium, a dovedit o adaptabilitate ipresionantă pe stinturile lungi, deoarece ploaia căzută vineri a făcut ca echipele să aibă doar o oră sâmbătă dimineață ca să-l înțeleagă, cu un maxim de 20 de tururi posibile. În ciuda acestor informații limitate am văzut stinturi și de 40 de tururi. Felicitări Red Bull, dar și mulțimii fantastice de la Imola, care arată de fiecare dată un sprijin plin de pasiune.”, a declarat Mario Isola, șeful Pirelli.

Share:

Aboneaza-te la newsletter

Populare

Citeste mai mult
Related

Luca Viișoreanu va debuta anul acesta în Formula 4 din Italia

După câteva sezoane la karting, Luca Viișoreanu este pregătit...

   Câțiva factori-cheie ce au decis soarta GP-ului Japoniei 2024

Dincolo de excelența binomului Max Verstappen-Red Bull RB20, întrecerea...

Marele Premiu al Bahrain-ului 2024. Review: Grand Slam şi un avantaj exagerat

Max Verstappen a început sezonul cam cum l-a încheiat...

Are Red Bull Racing adversar în 2024? Ce ne-au indicat testele din Bahrain

Mai sunt doar câteva zile până la debutul noului...

Foc și gheață la Alfa Romeo

„Nuvolari era pilotul care ieşea cel mai mult în...

 Mani Gyenes, pregătit pentru cel mai dur Dakar din Arabia Saudită

 A cincea ediție a Raliului Dakar din Orientul Mijlociu...

Quinta royală. Cei mai buni 5 piloți de F1 în 2023

Am ajuns din nou în acel moment al anului...