În mod oficial, prin vocea lui Mattia Binotto, Scuderia Ferrari a explicat că abordarea testelor programate între 10-12 martie 2022 se va face diferit faţă de alte echipe, scopul fiind înţelegerea optimă şi maximizarea pachetului văzut în ultima zi de teste de la Barcelona.
Monopostul F1-75 a atras multe priviri la Barcelona şi nu doar datorită factorului estetic. Cu Charles Leclerc şi Carlos Sainz Jr. la volan acesta a parcurs cel mai mare număr de kilometri dintre toţi participanţii, monegascul marcȃnd şi cel mai bun tur pe compoziţia C3.
Mai multe speculaţii s-au vehiculat în paddock după încheierea primei sesiuni de verificare a noilor monoposturi, iar “zvonul” cel mai vehiculat se oprea asupra faptului că Mercedes a adus în Spania o maşină intermediară , aşteptȃnd sesiunea din Bahrain pentru a definitiva toate upgrade-urile posibil, ţinȃnd cont şi de cele petrecute în cadrul celor trei zile de pe Circuit de Catalunya. Red Bull ar fi într-o situaţia destul de asemănătoare cu rivala germană.
“Maşina noastră nu va fi prea diferită comparativ cu ce avem în momentul de faţă”, a subliniat Binotto. “Consider că pentru noi primul pas corect este să optimizăm ce avem. Suntem încă foarte departe de nivelul maxim de performanţă, iar asta nu doar pentru că am rulat cu multă benzină în rezervor şi am utilizat mapări moderate ale PU, ci şi pentru că mai e foarte mult de extras din potenţialul intrinsec al maşinii. Ne concentrăm pe extragerea a cȃt mai mult, dar nu doar prin intermediul set-up-ului, ci şi prin găsirea celui mai adecvat stil de pilotaj.”
La Barcelona monopostul roşu a părut că se comport cel mai bine cȃnd este pilotat nemilos, acrobatic, ceva în genul în care o făcea Michael Schumacher cu F310, doar că spre deosebire de cel mult mediocrul monopost din 1996, actualul F1-75 a ridicat cȃteva sprȃncene, Toto Wolff declarȃnd pentru auto motor und sport că “motorul italian a făcut cel mai mare progres dintre toate“, iar Ferrari chiar e foarte rapidă.
Pe e altă parte, nu putem remarca opinia aproape diametral opusă a lui Helmut Marko:“Ferrari a arătat foarte solid. Dar cȃtă benzină a avut în rezervor? Cred că nu prea multă.” Totuşi, pȃnă şi el a admis că “Ferrari este probabil liderul în privinţa puterii motorului”
În a doua, cȃnd Charles Leclerc a marcat cel mai bun timp pe compoziţia C3, a făcut asta la începutul celui mai lung stint al zilei dintre toţi cei prezenţi. Iar monegascul nu a încercat sprinturi scurte pe compoziţia cea mai aderentă, C5 precum Mercedes şi Red Bull.
În ultima zi de la Montmelo a sosit de la Maranello o nouă podea ce are cȃte un slot generos pe fiecare parte a podelei, asta fiind soluţia Ferrari pentru anula porpoising-ul. Ambii piloţi au evaluat acest upgrade, făcȃnd long runs în special cu compoziţia C3.
Dacă vitezele atinse în speedtrap, 313km/h pentru ambii (faţă de 323km/h în prima zi), sunt rezultatul concentrării pe configuraţia racetrim sau al noii podele e imposibil de spus. Un aspect interesant, dar trecut cu vederea, a fost comparaţia maşinilor pe sectorul 3.
Cu C5 cu care a executat doar un tur de forţă, Hamilton a coborȃt la 26,97s, Verstappen cu C4 în cadrul unui stint foarte scurt s-a oprit la 27,34s, în timp ce Leclerc cu C3 a marcat un 27,29s (stint lung). Dacă ţinem cont că rata de degradare termală este mai redusă ca în trecut, şi considerăm că un C5 poate ţine un tur întreg, diferenţele C5-C4-C3 pe acest sector Mickey Mouse este 0.15-0.2s între C5 şi C4 şi 0.4s între C4 şi C3. A avut Ferrari-ul 20kg de combustibil în minus? E intrigant.
Pista de la Sakhir vine cu provocări diferite faţă de Barcelona, fiind una pe care aportul propulsorului este mai important (circa 0.22s/tur în 2021). Dacă se confirmă speculaţiile detaliate mai sus, atunci vom avea un tablou poate diferit de cel din prima sesiune, dar o ordine clară a competivităţii va fi la fel de dificil de trasat.