Snowmobil vs. Rallycar. Revanșa

Data publicarii:

A venit momentul revanșei pentru pilotul de curse în fața celui de snowmobil. Anul trecut, Martin Freinademetz, dublu campion mondial la snowboard și un împătimit al sporturilor de iarnă, l-a provocat de pe șaua snowmobilului la un duel pe Sebastian Barbu, multiplu participant în curse naționale și internaționale de automobilism.

În prima ediție a acestui concurs inedit și unic în România, snowmobilul a fost rege. Iar anul acesta a venit vremea revanșei.

De data asta, cei doi piloți au făcut și schimb de bolizi. Martin a trecut la volanul Skodei Fabia iar Sebi a luat snowmobilul de coarne. Dintre cei doi, cel mai probabil Sebi a fost cel mai câștigat, pentru că snowmobilul e mult mai ușor de stăpânit decât caii putere ai mașinii de raliu

„Pe snowmobil a fost foarte interesant. Nu am exagerat, era un snowmobil construit pentru zăpadă afânată, nu pentru condiții de pârtie, iar diferența am făcut-o la volanul mașinii. M-a ajutat mult și faptul că Martin a făcut o greșeală pe snowmobil și acolo a fost momentul în care am câștigat”, a declarat Sebi Barbu.

„N-a semănat cu niciuna dintre mașinile pe care le-am condus până acum, e foarte puternică și era cât pe ce să ies de pe traseu”, a spus de cealaltă parte Martin despre bolidul pe care l-a condus.

Ca șansele să fie egale, ambii piloți au condus ambele vehicule iar turele au fost cronometrate individual. Ca să compenseze timpul pierdut în fața snowmobilului când se afla la volan, Martin a forțat la maxim când i-a venit rândul pe snowmobil, dar chiar și așa, Sebi Barbu a câștigat la timpul general, cu o diferență de câteva secunde.

Mașina folosită de cei doi concurenți este o Skoda Fabia R5, cu transmisie 4×4 și cutie secvențială în cinci viteze. Mașina produce 280 de cai putere.

„Am echipat mașina cu niște pneuri speciale, «cauciucuri de Suedia», cum li se mai spune popular, pneuri ce ne-au ajutat pe amândoi să eliberăm toți caii putere de sub capotă”, a mai spus Sebastian.

Competiția va deveni și mai interesantă anul viitor, când pe lângă cursele la volan și pe snowmobil, cei doi se vor întrece și pe schiuri și placa de snowboard.

Sebastian Barbu este susținut și în 2022 de partenerii Pavel Group, Gorgandin, Foerch Romania, HAIX, Elite Tactical, Jifa, Geometrica Architects, Yiippi Mango, EGLO Romania, naceleup.ro și Magnolia Residence Sibiu.

Sebastian Cristian
Pasionat de motorsport de la o vârstă foarte fragedă, Sebastian a debutat în presa de profil în 2020, remarcându-se prin entuziasmul și totodată, seriozitatea cu care abordează orice statistică din lumea Formulei 1. Student al specializării de comunicare și media emergente, Sebastian pune foarte mult accentul pe informarea corectă și eficientă a publicului, ambalând statisticile și curiozitățile din motorsport într-un stil propriu și accesibil tuturor pasionaților. Urmăritor al curselor de Formula 1 încă de la 4 ani, a crescut cu triumfurile lui Michael Schumacher, însă afirmă că un alt german, Sebastian Vettel, a dus la cote paroxistice dragostea sa pentru motorsport.

Share:

Aboneaza-te la newsletter

Populare

Citeste mai mult
Related

Luca Viișoreanu va debuta anul acesta în Formula 4 din Italia

După câteva sezoane la karting, Luca Viișoreanu este pregătit...

   Câțiva factori-cheie ce au decis soarta GP-ului Japoniei 2024

Dincolo de excelența binomului Max Verstappen-Red Bull RB20, întrecerea...

Marele Premiu al Bahrain-ului 2024. Review: Grand Slam şi un avantaj exagerat

Max Verstappen a început sezonul cam cum l-a încheiat...

Are Red Bull Racing adversar în 2024? Ce ne-au indicat testele din Bahrain

Mai sunt doar câteva zile până la debutul noului...

Foc și gheață la Alfa Romeo

„Nuvolari era pilotul care ieşea cel mai mult în...

 Mani Gyenes, pregătit pentru cel mai dur Dakar din Arabia Saudită

 A cincea ediție a Raliului Dakar din Orientul Mijlociu...

Quinta royală. Cei mai buni 5 piloți de F1 în 2023

Am ajuns din nou în acel moment al anului...